Wat is e-mailmarketing?
E-mail marketing geeft bij een hoop mensen een vraagteken, maar iedereen is er bekend mee. We krijgen namelijk allemaal wel eens een nieuwsbrief of actiemail. Het is een online communicatievorm om met je (potentiële) klanten in contact te komen.
E-mailmarketing heeft gemiddeld de hoogste ROI van alle onlinemarketingkanalen. Dit is echter alleen als je het goed doet! De DMARC, SPF en DKIM goed instellen is een. Twee is een goeie mailing in elkaar zetten. Drie is de mailing meten. CTR, Open-rates en clicks zijn belangrijke gegevens.
Wat doe je zelf?
Je levert zelf de afbeeldingen en teksten aan voor in de mailing. Ook geef je Vol-Gas toegang tot de domeininstellingen van de website. Hiermee kunnen wij het domein verifiëren zodat je verstuurde e-mails bij je doelgroep belandt (in plaats van inn hun spambox).
Wat doet Vol-Gas voor je?
Je Vol-Gas marketeer:
11. Bedenkt voor jou een strategie met goede onderwerpen die mensen “prikkelen” en aanzetten tot actie.
12. Bewerkt het aangeleverde beeldmateriaal
13. Herschrijft bij elke post jouw teksten tot puntige sterke teksten.
14. Bespreekt de posts die klaar zijn tijdens het voortgangsgesorek met jou. Jij keurt ze dan goed en
15. Plant de post in via een tool (waar Vol-Gas voor betaalt) zodat ze altijd op het juiste moment komen.
Vol-Gas maakt een mailing voor je met de door jou aangeleverde teksten en afbeeldingen. Dit doet Vol-Gas in 4 Uur. Ook zorgen we dat de domeininstellingen goed staan en dat de mail goed meetbaar is. In deze 4 uur zit ook het bespreken van de campagneresultaten.
Wat voor resultaat kun je verwachten?
Resulaten zijn sterk afhankelijk van je doelgroep (te groot is lastig, en te klein ook), hoe vaak ze zoeken op jouw woorden en hoevel concurrentie er is voor jouw zoekwoorden. Daarnaast is de prijs van je product relevant. Bij een goedkoop product kopen mensen eerder en sneller dan bij een duur product zoals autos. Met een budget van zeg tien euro per dag kun je tussen de 10-100 kliks krijgen en soms zijn 25 kliks al voldoende voor een nieuwe klant. Voor een auto wordt vaak gerekend met 100 kliks voor een verkoop, maar dit is sterk afhankelijk van je segment en je prijsvoering (ben je de goedkoopste of de duurste in de markt).