SOCIAL MEDIA

Relevantie op social media
Wie wilt dat nou niet?
Blijf relevant op de socials
Social proof
Houd je klanten up-to-date

SOCIAL MEDIA

Relevanter worden op social media en structuur krijgen in je posts? Wie wilt dat nou niet!
Social-media organisch

Social media bestaat uit een verscheidenheid aan online kanalen zoals Instagram, Facebook, LinkedIn, TikTok, Pinterest en YouTube. Organische posts zijn berichten die je gratis verspreidt onder mensen die jouw kanaal volgen. Dit is een goede manier om de aandacht van je volgers te behouden en je fanbase te laten groeien. Het nadeel hiervan is dat het veel tijd innemen, creativiteit vereist en een slechte post afbreuk kan doen aan je beleving. Als je snel wilt groeien kun je ook betaald adverteren op social media, maar dit kost meer geld. Om professioneel voor de dag te komen heb je pakketten nodig per kanaal: elk kanaal heeft specifieke eisen qua beeld en tekstbegeleiding. Instagram en Facebook zijn hierop een uitzondering omdat ze door dezelfde eigenaar beheerd worden.

Het grote voordeel om social posts uit te besteden


1. Je krijgt structuur in je posts en je volgers krijgen houvast.
2. Hoe vaker je post, hoe ‘relevanter’ het kanaal je vindt en daardoor zien meer mensen je uitingen.
3. Je posts plannen wordt een stuk eenvoudiger.
4. Je krijgt consistentie en herkenbaarheid in je uitingen.
5. Je haalt alle deadlines.
6. De kwaliteit van je posts gaat omhoog (logo’s worden standaard in de foto geplaatst)
7. Je kunt vooruit werken en daardoor rekening houden met bijzondere dagen.

Wat doe je zelf?

Je bedenkt waar je wel en niet over wilt posten. Waar ben je goed in? Waar sta je om bekend? Heb je mooie autos? Heb je een actie of acties? Je schrijft de teksten bij je posts en mailt ze aan je marketeer. Daarnaast maak je beelden. Met een modere telefoon kun je goede foto en video’s maken. Als je zorgt dat je geen tegenlicht hebt en het niet te donker is, en het voorwerp of persoon goed beeldvullend op de foto staat, zit je al snel goed. NB. Vol-Gas Marketing kan een foto- en videoshoot voor je inplannen. Deze valt buiten je social-media organisch pakket.

Wat doet Vol-Gas voor je?

Je Vol-Gas marketeer:
1. Bedenkt voor jou een strategie met goede onderwerpen die mensen “prikkelen” en aanzetten tot actie.
2. Bewerkt het aangeleverde beeldmateriaal
3. Herschrijft bij elke post jouw teksten tot puntige sterke teksten.
4. Bespreekt de posts die klaar zijn tijdens het voortgangsgesorek met jou. Jij keurt ze dan goed en
5. Plant de post in via een tool (waar Vol-Gas voor betaalt) zodat ze altijd op het juiste moment komen.

Wat voor resultaat kun je verwachten?

De mensen die je al volgen worden enthouasiter en gaan hun netwerk activeren om je ook te volgen EN ze komen eerder naar jou als ze jouw soort dienst of product nodig hebben. De belveing van de kaiteit van je bedrijf neemt toe doordat je consustent bent en herkenbaar. Je kunt slim inspelen op bijzonder dagen zoals moederdag of de verjaardag van je bedrijf.