+31 75 207 3472
info@volgasmarketing.nl

Waarom is automotive marketing belangrijk?

Auto-Motief-Marketing
31 augustus 2021

In actie met automotive marketing

De nieuwe auto verkoop daalde als gevolg van de pandemie. Volgens het CBS is de omzet in de auto- en motorbranche is in het eerste kwartaal van 2021 vergeleken met hetzelfde kwartaal van vorig jaar met 0,8 procent gedaald. Ten opzichte van het eerste kwartaal van 2019 was de daling groter; 2,8 procent.

De grootste daling is te zien bij de importeurs. Als we het eerste kwartaal van 2021 vergelijken met die van 2020 is er een omzetdaling van 7,6 procent. Kijken we nog een jaar terug, in 2019 dus. Dan is er zelfs een daling van 17 procent.

Gelukkig trekt de vraag nu weer aan. Er is echter een groot verschil. Er valt nu meer te halen uit online business dan ooit. De consument is gewend om online te shoppen, te zoeken wat ze in gedachten hebben. Dit kan een occasion bij een lokale dealer zijn of een luxe Mercedes in Duitsland.

Daar komt de automotive marketing in actie. Gericht (online) communiceren met jouw doelgroep. Als ondernemer in de automotive branche kun je bestaande, maar ook potentiële klanten bereiken via een breed scala aan online kanalen.

De kans voor autobedrijven om hun (potentiële) klanten te bereiken schuift meer en meer naar online. Dit is mede doordat de consumenten geen showrooms meer konden bezoeken. Met als gevolg dat de traditionele marketing in elkaar zakte.

Slimme autobedrijven en automotive marketing

De ondernemers die er snel bij waren hebben ondertussen unieke manieren gevonden om hun potentiële doelgroep te bereiken. Toch blijft de industrie achter. De meeste onafhankelijke autobedrijven zijn gewend om te doen wat ze zelf altijd al deden. Vaak is automotive marketing een ver-van-mijn-bed-show. Iets wat ontastbaar is en waar de meeste autobedrijven nog geen ervaring mee hebben.

Bereik je doelgroep met 
automotive marketing

Samen een doeltreffende campagne starten om meer uit jouw dienstverlening te halen.
Ga hier Vol-Gas!

Kwalitatieve inhoud als autobedrijf

De autobedrijven die het beste uit de crisis komen zijn de bedrijven die hun online-identiteit al flink aan het opbouwen zijn. Hiermee moet je denken aan regelmatig wat van je laten horen. Dit kan door je doelgroep te adviseren in een vorm van een social media bericht.

Kwalitatieve inhoud als autobedrijf

Het gaat erom dat je met automotive marketing jezelf als dé inhoud koning of koningin profileert. Jij bent de dienstverlener met alle antwoorden op de vragen die jouw doelgroep heeft. Hoe je erachter komt welke vragen dat zijn? Heel simpel, vraag het je klanten. Praat met ze en noteer wat jouw klanten te zeggen hebben. Waar zitten ze mee en hoe kan jij als autobedrijf de juiste hulp bieden? Het meest belangrijke is dat je jouw doelgroep laat weten wat hun voordeel is als ze bij jou langskomen met hun vraag.

Combineer met automotive marketing

Doe als autobedrijf waar je goed in bent, het ondernemen en jouw dienstverlening. Als het goed is haal je daar je voldoening uit. Je bent gespecialiseerd in verkoop, service en/of onderhoud. Met automotive marketing of marketing in het algemeen kom je in een heel ander vakgebied. Denk aan het beheersen van de juiste online tools zoals het adverteren op Google, Facebook en andere online platformen. Of het analyseren van de conversie.

Hoe bereik je de online doelgroep

Ineens moet je gaan denken aan waar je klanten zich online bevinden als ze met een probleem zitten. Wat je wekelijks of misschien wel 3-wekelijks moet gaan schrijven om jouw online-identiteit op te bouwen en te behouden. En dan hebben we het helemaal nog niet gehad over de mogelijkheden om te adverteren. Je kan op social media adverteren, maar met welke media en hoe bereik je jouw doelgroep? Wil je heel Nederland bereiken? Of ga je lokaal adverteren? Wil je een specifieke doelgroep bereiken? Allemaal elementen waar je aan moet denken.

Het automotive marketingbureau

En daar komt Vol-Gas Marketing in actie. Een full-service marketingbureau die samen met jou gaat kijken wat de beste vorm is voor jouw autobedrijf. Of dat nu een update op jouw website is, een wekelijks bericht of een advertentie op Instagram. 

Vol-Gas Marketing is jouw (online) communicatie naar buiten. Volledig stressvrij en gericht op resultaat. Dan vraag je jezelf af, hoe kan ik dan zien dat wij samen met jullie succes hebben?
Heel simpel, wij maken gebruik van vele rapportage tools. Deze data wordt omgezet naar een duidelijk overzicht, zo zie jij bijvoorbeeld in één oogopslag hoeveel bezoekers op jouw website zijn geweest. Of hoe vaak het contact formulier is ingevuld en verstuurd. Deze rapportage wordt afgestemd naar jouw voorkeur in begrijpelijke taal.

Dus, ook Vol-Gas?